Jak walczyć z nadciśnieniem?

Coraz więcej osób boryka się różnego typu dolegliwościami ze strony układu sercowo-naczyniowego. Nadciśnienie tętnicze jest chorobą, której nie wolno bagatelizować. Zwiększa ona ryzyko zawału sercu, udaru mózgu i przeróżnych schorzeń. Konieczne jest rozpoczęcie odpowiedniego leczenia i kontrolowanie swojego stanu zdrowia. Farmakoterapia to jedno, ale oprócz stosowania leków obniżających ciśnienie, warto wspomóc się domowymi sposobami. Jest ich sporo i co najważniejsze, są skuteczne.

Kontrolowanie ciśnienia

Wszyscy w mniejszym lub większym stopniu narażają swoje serce na destruktywne czynniki zewnętrzne, które niestety obciążają je i są przyczyną wielu problemów zdrowotnych. Wysokie ciśnienie jest coraz częściej występującą dolegliwością, która dotyka nie tylko starsze osoby. Już nawet młodzi ludzie borykają się z nadciśnieniem tętniczym. Nie powinniśmy się jednak skupiać wyłącznie na farmakologicznych metodach leczenia tej choroby. Do dyspozycji jest wiele naturalnych sposobów, które pomagają przy zbyt wysokim ciśnieniu krwi. W wielu przypadkach mogą nie tylko wspomóc terapię, ale wręcz zastąpić leki. Ważne jest przy nadciśnieniu regularne kontrolowanie jego parametrów. Warto wyposażyć się w dobrej jakości ciśnieniomierz marki Omron. Czasami nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, że mamy nieprawidłowe ciśnienie. Ponadto można prowadzić dzienniczek i zapisywać w nim pomiary swojego ciśnienia. Jeśli nie uda się domowymi sposobami skutecznie obniżyć ciśnienia, konieczne jest podjęcie się leczenia farmakologicznego. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne mierzenie ciśnienia.

Czytaj również  Jak dbać o oczy w klimatyzowanym biurze

Jak poradzić sobie z nadciśnieniem metodami naturalnymi?

Każdy z nas potrzebuje codziennej dawki ruchu, szczególnie jeśli borykamy się z nadciśnieniem tętniczym. Zalecane są codzienne spacery. Wystarczy nawet trzydzieści minut dziennie. Chodzi o to, aby organizm się ruszał, przez co serce będzie sprawniej pompowało krew i dotleniało komórki całego ciała. Ważne jest także to, aby regularnie brać kilka głębokich wdechów, co wyjdzie nam na zdrowie i ustabilizuje ciśnienie. Chodzi o to, aby oddechy były głębokie i spokojne. Praktykowanie tego sprzyja redukcji hormonów stresowych, co z kolei przekłada się na obniżenie ciśnienia krwi.

Niezwykle ważną kwestią przy nadciśnieniu tętniczym jest odpowiednie odżywianie się. Dieta powinna być jak najmniej przetworzona, bogata w naturalne produkty zawierające witaminy i minerały. Szczególnie ważny w diecie jest przy nadciśnieniu potas. Tym bardziej, jeśli ktoś stosuje leki na obniżenie ciśnienia, które mają działanie moczopędne. Konieczne jest uzupełnianie na bieżąco utraconego potasu wraz z moczem. Z jadłospisu powinna zniknąć zwykła sól. Należy ograniczyć jej stosowanie i zastąpić solę morską, himalajską. Nie powinno się przekraczać dziennej dawki – połowy łyżeczki soli. Przekąski ją zawierające powinny odejść w zapomnienie. Warto też sięgać po produkty bogate w magnez i fenole takie jak ciemna czekolada. Obowiązkowo powinno się rzucić używki, szczególnie palenie papierosów, co drastycznie podnosi ciśnienie krwi. Pomocne są zioła takie jak głóg, dziurawiec i lipa. Zaleca się jeść czosnek, który ma działanie obniżające ciśnienie krwi i ryzyko zwału serca.

Czytaj również  Sprawdzone sposoby na poprawę odporności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *